GYIK

Gyakran ismételt kérdések

Hogyan működik egy felfújható reklám ballon?

HEGESZTETT LÉGTARTÓ REKLÁM BALLONOK

A hegesztett, héliumos reklám eszközök legjobb tulajdonsága a lebegésből adódik. Egy magasban úszó, az ég kékjét megtörő látványosság, oda vonzza a tekintetet, így az ezen az elven működő reklám termékek azonnal a figyelem középpontjába kerülnek. Üzemeltetésük, a hegesztett technológiának köszönhetően, legyen szó héliummal töltött, vagy direkt, levegővel fújt változatról, nem igényelnek áramforrást (kivéve amíg megtöltjük levegővel)

Sajnos a legnagyobb hátrányuk is pont ezen előnyökből fakad, ugyanis a hegesztett reklám ballonok roppant sérülékenyek. Egyetlen gombostűnyi lyuk is elég ahhoz, hogy a termék használhatatlanná váljon, s mivel egy ilyen apró sérülést megtalálni sem könnyű, javításuk nem épp költséghatékony. Mivel az ívek hegesztése csak speciális berendezésekkel oldható meg, ennek hiányában csupán egyszerű formák (hengerek, trapéz reklám kapuk) készítésére van mód, így a valódi egyediség szóba sem jöhet (kivéve a grafikai design-t)

K2

Anyagukat tekintve, a hegesztett reklám eszközök mindegyike rendkívül jó légtartó tulajdonságokkal büszkélkedhet. Ezek közül a legelterjedtebb anyagok az öntött PVC fóliák, melyek nem csak, hogy kitűnően formálhatók, és rugalmasak, de olcsók is.

A hegesztett reklám eszközök alapanyagait tekintve sajnos kevésbé felelnek meg a jelen kor kívánalmainak. A legtöbb Kínai, Indiai, és Török importból származó, ellenőrizetlen összetevőkből gyártott olcsó matéria összetevői nagyon környezet rombolók.

  • Üzemeltetése nem igényel áramforrást (csak fújásnál)
  • Héliummal töltve az égbolt ékköve lehet
  • Hangtalan működés
  • Héliummal töltve lebeg (max 30m)
  • Könnyen sérül, és hamar használhatatlanná válik
  • Költséges javítás
  • Körülményes leengedés, és összecsomagolá
  • Érzékeny a környezeti behatásokra
  • Héliummal töltve roppant drága
  • Hélium esetében folyamatos utántöltés
  • enyhe UV védelem
  • állandó felügyelet (héliumosnál)
  • csak egyszerű formák kivitelezhetők (oszlopok, felfújható reklám puffok, reklám kapuk)

Erős szél, hőmérséklet ingadozás vagy vihar esetén a héliumos reklám ballont minél hamarabb biztonságba kell helyezni az erre a célra kijelölt fedett helyen.. Amennyiben erre nincs lehetőség, a reklám eszköz letárolható egy úgynevezett dokkolóban, melyet igény esetén cégünk elkészít. A környezeti értékek normalizálódásával a héliumos reklám ballon újra üzembehelyezhető.

random-shapes.png

HIDEG LEVEGŐS REKLÁM BALLONOK

A hideg levegős reklám ballonokat varrásos technológiával készítik és egy csendes (32-47dB) ventilátor fújja azokat. A beáramló levegő a varrások mentén alig érezhetően távozik, így tartva feszesen a ballont. Ezt hívjuk túlnyomásos elvnek. Az üzemeltetéshez folyamatos áramellátás szükséges! A hideg levegős reklám ballonok legnagyobb előnye a mobilitásban, a tároláshoz szükséges kicsi helyigényben, illetve az egyszerű installálásban, és bontásban rejlik. Formájukat tekintve szinte bármi megvalósítható. Termék másolat?, aszimmetrikus reklám kapu?, 3D kabala figura?, 3D logó megjelenítés? A hideg levegős reklám ballonok bárhol megállják a helyüket.

A hideg levegős reklám eszközök anyagai nagyon széles skálán mozognak. A technológia előrehaladtával mára számos UV stabil, mérsékelten, és erősen légtartó szövet van forgalomba, melyek némelyike a legnagyobb tűzvédelmi előírásoknak is megfelel (Pl.:DIN 4102-1 B1-M1)

Az alapanyag gyártók, A minősített anyagok mellett immáron óriási hangsúlyt helyeznek a környezetvédelemre is. Cégünk, megrendelőink legszigorúbb elvárásainak is eleget téve, hazánkban szinte elsőként vezette be az OEKO minősített anyagok használatát.

  • Valódi, egyedi, arculati megjelenítés
  • Változatos formák
  • Akár OEKO, DIN B1 minősített, UV stabil anyagok használata
  • Években meghatározható, folyamatos üzem idő
  • Költséghatékony üzemeltetés
  • Óriási méret választék (2m-től, akár 15m-ig)
  • Gyors üzembehelyezés, és bontás
  • CMYK hőszublimáció / nyomtatás
  • Olcsó karbantartás
  • Üzemeltetése állandó áramforrást igényel

Erős szél vagy vihar esetén a reklám ballont minél hamarabb le kell engedni. Ehhez elég a ventilátort áramtalanítani. A reklám ballon ezután lassan leereszt. Ilyenkor van kitéve a legnagyobb veszélynek, hiszen puha állapotában vitorlaként működik a szélben. Ezért a leengedést a ballonon elhelyezett zipp-zár segítségével meggyorsíthatjuk. Leeresztett állapotban (de továbbra is kikötve) a ballon átvészelheti a vihart. A szél elmúltával a ventilátort újra bekapcsolva üzemeltethetjük tovább.

ÁLTALÁNOS HASZNÁLATI ÚTMUTATÓ FELFÚJHATÓ HIDEGLEVEGŐS REKLÁMBALLONOKHOZ

HASZNÁLATI ÚTMUTATÓ SZÉLEMBEREKHEZ

HASZNÁLATI ÚTMUTATÓ, HEGGESZTETT REKLÁM ESZKÖZÖKHÖZ

A ballon anyaga: PES/PVC/OEKO Tex/ Supra-Tex
Kikötő zsinórzat: vízhatlan heveder, vagy körszövött PP zsinór.
Ventilátor: 210-220 V (60-180W) szabványos ventilátor.
minósítés: Normál/B1/M1/Din4102-1
Tartozékok: Hord. táska, heveder, fújó motor, rögzítő cövek

A felfújható reklámballonok beltéri üzemeltetése:

A terméket vegyük ki a táskából, ellenőrizzük, hogy a leeresztéshez szükséges zipp-zár be van-e húzva, majd miután ezt elvégeztük, dugjuk be a ventillátor csatlakozóját a konnektor/hosszabbító aljzatba. A felfúvódás alatt ügyeljünk arra, hogy a ventilátor szívónyílását semmi ne takarja el! Miután a ballon felfújódott, kössük ki a létesített rögzítési pontokon.

A felfújható reklámballonok kültéri üzemeltetése:

A  ballont a felállítás színhelyén kivesszük a hordtáskából és a talpára helyezzük. Amennyiben a helyszín adottságai engedik, a talpat körben kifeszítve, a szélén található rögzítő pontoknál fogva rögzítsük azt a talajhoz.
Fontos, hogy a reklám ballon talpa működés közben ne mozduljon el a helyéről, mert erősebb szél esetén, fix rögzítés hiányában, az oldalsó kikötő zsinórok még nem tudják betölteni szerepüket.


A ballont a talajon úgy helyezzük el, hogy a ventilátor szívónyílása szabadon legyen. Erre végig ügyelünk a felfújás alatt!
A ballon a fújódás néhány percében a legsérülékenyebb. Erős szél esetén, ha lehetséges, inkább várjunk annak installálásával addig, amig a környezeti hatások alkalmassá nem teszik a terméket arra, hogy felállíthassuk.
Amennyiben ezt nem tudjuk megvárni, kérjünk segítséget, vagy bízzuk a telepítést szakemberre.
Felfújódás után /a ballon méretétől függően 3-10 perc/ a ballon készen áll a végső rögzítésre. A rögzítés legfontosabb része, a szimmetrikus pányvázás/kikötés. Amennyiben lehetőségünk van rá, a reklám balloont mindig eszerint installáljuk. Vannak esetek, amikor a helyszín megválasztásából adódóan nem lehet cövekelést alkalmazni (pl. szilárd burkolatú helyen). Ilyenkor egyéb módon (dűbel, szemes csavar, vizes ballasztok, stb.) kihelyezésével, alternatív rögzítési pontok kialakításával, keresésével kell gondoskodni a kiépítésről.


Megjegyzés: Rögzítésnél mindig ügyeljünk arra, hogy a kötélzet feszes legyen!

Leengedés és összecsomagolás:

A felfújással fordított sorrendben történik.
A ventilátor csatlakozóját húzzuk ki az áramforrást biztosító aljzatból, majd fektessük a balloont olyan helyzetbe, ahogy nem borulhat el.
Húzzuk ki az installáláshoz szükséges zipp-zárat, és várjunk addig, amíg a termék magától le nem enged. Ezt követően kezdjük el úgy összehajtani, hogy a végeredmény egy nagy kiterített téglapalra hasonlítson.
Fontos! Összecsomagolás előtt a kötélzetet oldjuk le a rögzítési pontokról, és egymástól jól elszigetelt pontokon helyezzük azt a ballonra, így az elkövetkező installálást követően rengeteg “gubanctól” fogjuk magunkat megkímélni.
Miután mindezzel megvagyunk, kezdjük a ballont összehajtani. Csomagolásnál ügyeljünk arra, hogy a hajtogatás, mindig a zipp-zár elhelyezkedésének ellentétes oldaláról történjen. Így biztosak lehetünk abban, hogy az összes levegőt ki tudjuk szorítani a termékből, és kisebb helyre lesz szükségünk a tároláshoz.

A reklám ballon kezelése és tárolása:

A ballont ne dobáljuk, ne üljünk rá, mert a benne levő ventilátor megsérülhet.
Amikor már tapasztaltabbá váltunk a termék beüzemelését illetően, összehajtás után, lehetőség szerint, minden alkalommal távolítsuk el belőle az üzemeléshez szükséges motort. A vagyonmegóvás érdekében, ezt, egy biztos, de elkülönített helyen tároljuk (pl. a saját dobozában, ha lehetőség adódik rá)

A felfújható reklám ballon üzemeltetésének időjárási feltételei:

Amennyiben ballont kültéren használják, lehetőleg mindig legyen olyan személy a közelben, aki vihar esetén gondoskodni tud a szükséges munkálatok elvégzéséről. Adódnak helyzetek, amikor a terméknek esőben, hóban kell üzemelnie. Nincs ezzel semmi baj, a felfújható reklám ballonokat ilyen időjárási viszonyok melletti üzemelésre gyártjuk, viszont nedvesen elcsomagolni nem szabad, mert néhány nap után dohosodás és penészesedés léphet fel. Mivel ezen hatások eggyüttese nagyban károsíthatja a reklám eszköz anyagát, összehajtás előtt mindig szárítsuk ki azt, és tároláskor a lehető legszárazabb helyet válasszuk ki termékünk megóvása érdekében.

Ez valami újdonság?

Az USA-ban 1927 óta rendeznek évente Óriás reklámballonos felvonulásokat. Az egykor még kuriózumnak számító kiváltság mára olyannyira tradícióvá vált, hogy a gyártók, évről évre színesbitik egyedi ballonjaikkal a hálaadási ünnepeket. A szponzorok és kiállítók névsora szinte végtelen, mégis van egy név, amely szinte egybeforrt a thanksgiving hagyományával.

A Macy’s, egyike azon brandeknek, amely több mint 100 éve van a piacon, s amely a háború után, jótékonysági rendezvények százaival segített a rászorulókon.

Az első Macy’ Thanksgiving show, amely Macy’s day néven épült be az amerikai köztudatba, 1927-ben került megrendezésre. 1948-ban, a háború végeztével a Macy’s támogatásával indult el számos óriás reklámballonokat gyártó és forgalmazó cég pályafutása.

A macy’s brand, a kezdetek óta ugyan számos termékkel és szolgáltatással bővült, maga a név -amely hagyományt teremtett- semmit nem kopott a hosszú idők során. A közel 100 országban, 4.000-nél is több üzlettel büszkélkedő márka, családok ezrei számára biztosít megélhetést, a gyermekek számára pedig örömöt a legszebb korban.

© copyright: Balloon Studio Hungary – 2017-2022

ÍRJ NEKÜNK!

Ajánlatot kérek