Termékeink

A start-cél kapu kitűnő választás, amikor egy rendezvény vendégeit szeretnénk fogadni egy eseményt szeretnénk kiemelni a fesztivál forgatagából. 

A felfújható kiállítási és rendezvény dekorációk, héliumos gömbök, fesztivál sátrak új generációja, alapjaiban rendezi újjá az fesztivál kellékek fogalmát.

Az általános reklám ballonok olyan felfújható formák, melyek kialakítása egyszerű geometriai alapokból is megoldhatók.

Óriás felfújható termékmásolat, 3D cég logó, kabalafigura, egy sporttáskában tárolva? Igen! Néhány perc alatt installálható, látványos reklám

A táncoló reklám figura, olyan marketing elem, amely interaktív mozgó része a környezetének. Készülhet egyszerű cső formában, egylábú vagy kétlábú kivitelben.

Az egyedi, felfújható reklám ballon, főként termék megjelenítésre, akciók hirdetésére, frappáns elképzelések kivitelezésére alkalmas reklám eszköz.

Hogyan készül az egyedi,
felfújható reklám bábu!?

P2

Megrendelés esetén a munkálatok megkezdéséhez nincs szükség másra, mint eldönteni: a régi hagyományokat követve, az old school megoldást, azaz egy papírra vetett 2D grafika alapján, pár arányok, és kerületek számításával, szabásminták alapján alkotjuk meg a kabala figurát, vagy a 21. század vívmányait segítségül hívva, egy 3D modellező programra támaszkodunk? Természetesen mindkét esetben szükség lesz még egy jó adag szaktudásra, és némi anyagismeretre.

Egy 3D modellező, szabász, formatervező, vagy építész, a modellezés alkalmával, valamilyen szilárd anyagból történő forma megmunkálásra készít tervezetet, Nekünk viszont a levegőt úgy kell korlátok közé szorítanunk, hogy az a végén, egy plasztikus és légtartó anyagba zárva vegye fel a kívánt formát. Ez így elsőre addig nem tűnik nehéz feladatnak, amig kísérletképp fel nem fújunk szájjal egy téglalap alakú nejlon zacskót, ami a művelet után, nem igazán szeretné megtartani az eredeti téglalap formáját, hanem gömbszerűvé kerekedik. Tény: A plasztikus, légtartó anyagok, levegővel történő megtöltésük alkalmával deformálódnak. Kérdés: hogyan lesz ebből ismét az a forma -jelen esetben téglatest- mint ami az eredeti kiterített állapotában volt? Egy szobrász egyszerűen oldaná meg a feladatot és kifaragná egy fadarabból, Nekünk azonban bonyolultabb, strukturált megoldásokat kell alkalmaznunk a siker érdekében. Aki valaha is foglalkozott textilipari termékek szabásával, az tudja mennyire fontos egy adott forma elkészítéséhez az anyag tulajdonságainak ismerete. Az egyedi felfújható reklám figurák esetében ez hatványozottan igaz, mivel itt nem csak arról van szó, hogy az anyag légtartó legyen, hanem az is, hogy a kiterített szabásminta mérete és íve, hogyan, és hová esik majd a térben, illetve a végleges terméken.

A szabásminta vonalainak tervezése után egy végleges terítéket készítünk, amelyet az anyag szélessége határoz meg. Ez a művelet azonos a textil iparból már jólismert terítékes lapszabászat elméletével. A nagyobból kiindulva haladunk az egyre kisebb alkatrészek irányába mindaddig, amíg el nem érjük a szabási hulladék fogalmát. Az ideális teríték létrehozásával nem csak az anyagszükségletet, hanem a munkafolyamatok idejét is (munkaidő) optimalizálhatjuk. Pl. Egy gömb forma elkészítésének ára nagyban függ a kiszabandó gömb cikkelyek mennyiségétől (8 cikkelyt rövidebb idő alatt varrunk össze, mint 16-18, netán 24 cikkelyt) amelyet pedig az alkalmazott technológia használata, továbbá az alapanyag tulajdonsága határoz meg. Pl. egy merev PVC-ből nem tudunk 8 cikkelyes reklám gömböt létrehozni, mert nem elég plasztikus ahhoz, hogy az ívek szépek legyenek. Az ilyen, mérettartó anyagokból csak rengeteg alkatrész kialakításával, a gömb esetén min. 12, de inkább 16 cikkelyből lesz elfogadható a végeredmény.

Mivel a reklám bábuk esetén főként egyedi, aszimmetrikus termékek előállításáról beszélünk, a társított szabászat sokszor szóba sem jöhet, ezért minden szabást egyenként, kézzel kell végezni. A szabás végeztével kezdődhet aztán összeállítás, amelynek sorrendjét a technológus határozza meg. Ö az a személy, aki megtervezi, hogy az adott alkatrészek milyen sorrendben legyenek összeállítva, és, hogy a részműveletek közül melyek tartoznak az előkészítési, és melyek az összeállítási fázisba. A technológus végeredményben olyan, mint egy koordinátor, akinek a szakma minden csínját-bínját ismernie kell!

Rengeteg tanulás, tapasztalat és kitartás kell ahhoz, hogy valaki A-tól Z-ig, reklám ballonok varrásával tudjon foglalkozni. Egy ruhaipari, vagy bútoripari varrónő, apró alkatrészekkel dolgozik egész életében, itt viszont sokszor a legapróbb alkatrészek is több méter hosszúak és szélesebbek bármelyik bútoriparban használatos textilnél. Ahhoz, hogy valaki, az esetenként 50 – 70 alkatrészből, néha alkatrészenként is több szegmensből álló varratok halmazát átlátva eligazodjon a még csak virtuálisan, képzeletben megalkotott termék térbeli elhelyezkedésén, jó érzékekkel és logikával kell, hogy rendelkezzen. A sorrend, és a mintán elhelyezett jelölések megléte egy dolog. Egy normál méretű nadrág szabásmintáját átlátjuk egészben az asztalon, viszont próbáljuk meg mindezt szemügyre venni egy 5-7m-es nadrág esetén!? Mintha a Nazca vonalak rajzolatát akarnánk felismerni a sivatag homokján állva.

Mialatt készül a termék, egy szakember, a termék előkészítési és összeállítási folyamataival párhuzamosan készíti el a kellékeket (rögzítő fülek, ventilátort befoglaló zsákok… stb.), köti be a működéshez elengedhetetlen fújó motorokat, LED lámpákat, és előkészíti a csomagoláshoz szükséges hordtáskát… stb., hogy a reklám balloon, a tesztelés után azonnal szállítható legyen.

Summa summarum, a felfújható reklámeszközök, készítési technológiájuktól függően, mind, egytől-egyig egyedi, kézzel készült reklám ballonok, melyek rendeltetésszerű használat mellett akár éveken keresztül, a nap 24 órájában, télen, nyáron hirdetik Önt, vagy cégének termékeit, szolgáltatásait.

  • Egyeztetés
  • Helyszín és alkalmazási terület felmérése, meghatározása
  • Látványtervezés
  • 3D test, vagy felület modell elkészítése
  • Textúrázás / UV mapping
  • Anyag és az alkalmazandó technológia kiválasztása (varrás, hegesztés, mindkettő)
  • Szabásminta teríték tervezése, elkészítése
  • Arculati sajátosságok előkészítése
  • Nyomdai előkészítés
  • Grafikai előkészítés, vektorizálás
  • Grafikai utómunkák
  • nyomtatás
  • Szabás
  • Varrás / Hegesztés
  • Utómunkálatok, és kellékek elkészítése
  • Szabási hulladékok csoportosítása, hasznos hulladékok meghatározása, kezelése

 

Villamosság

  • Fújó motor üzemkész állapotba helyezése, tesztelése
  • LED világítás, és biztonsági összetevők elkészítése
  • Üzembe helyezés

 

Tesztelés

  • Rögzítő kötelek felhelyezése a termékre
  • Az elkészült termék felfújása, tesztelése, esetenként (főleg figurák esetében) annak igazítása.

 

Lezáró műveletek

  • Hord táska készítése
  • Kellékek, csomagolás, szállítás
  • Logisztika
  • Szállítás + biztosítás